Föräldraledighet

Så var det äntligen dags, min föräldraledighet kickar igång från ikväll 22:10 när jag slutar arbeta. En underbar tid väntar med båda min två busungar hemma. Mycket med bus, tjo och tjim, frustration och glädje. Allt förpackat i två små lintottar på tre och och ett och ett halvt år.
Vad ska vi göra hela dagarna? Jag måste få säga att det verkar som en vettig idé att ta ut denna tid under maj och juni månad. Som det verkar kan det bli riktigt bra väder. Det har sett lovande ut ett tag nu. Sedan arbetar jag hela Juli och Augusti för att ta en skön semester i september.

Under föräldraledigheten blir det givetvis en hel del fotboll. Att kunna följa VSK mer nära nu än på länge är riktigt skojigt. Speciellt som barnen faktiskt uppskattar fotboll, eller iallafall damen, herrn är inte så förtjust i att sitta still vad det än gäller. Spritter i benen på honom.

Vi har ett val att avklara också. Eftersom att jag inte är en jättestor EU anhängare så är jag inte otroligt motiverad inför det val som stundar. Men eftersom att jag uppskattar att få möjligheten att välja så ska jag utnyttja den. Då parlamentet mest är en politisk fars väljer jag att inte ta det allt för seriöst, jag kommer dock att lägga min röst på piratpartiet, tror jag! Än lite osäker, men jag tror att EU parlamentet är den bästa plattformen för detta parti att påverka. Beslut ligger tyvärr inte längre hos vår egen riksdag, utan den lägger sig ofta platt för parlamentet. Jag skulle däremot inte vilja se piratpartiet i riksdagen, det finns för mycket ansvar där. Då brukar min röst tillfalla Socialdemokraterna. Mer osäker nu.

Nu ska jag iväg och lämna Herrn på dagis. Damen är hemma med mig till att börja med. Sedan tar faster över innan mamma kommer hem från jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0