Grönvitt överallt

Jag sitter hemma nu med nattade barn och lider av svår bandy abstinens. VSK tar emot Bollnäs ikväll och har spelat oavgjort 5-5 efter kvitteringsmål i slutminuterna. Annars har det varit helt tokiga resultat ikväll, smaka på det här.

Broberg - Katrineholm 11-1
Edsbyn - Kungälv 14-2
Vänersborg - Sandviken 0-11
Villa - Falu BK 7-0

Jämna matcher med nervkittling? Det kan ju i slutändan inte ens vara kul för spelarna. Sporten bandy behöver en förändring. I vilket fall tror jag SAIK står som segrare på studenternas i år. Min förhoppning är att vi inte möter dem på vägen dit, för vi kommer inte kunna slå dem i bäst av fem matcher, det kommer inget lag klara av. Däremot i en finalmatch på studenternas så kan allt hända. Tar vi oss dit så vinner vi. Repris på fjolårets succé och underbara känsla.




Vi lämnar bandyn och fokuserar lite på fotbollen och den försäsong som VSK ska dra igång. VSK kommer som jag förstår det lämna löpande uppdateringar om spelares fysiska status under säsongen i olika tester och bygga på statistik. Det är ett välkommet inslag och en helt ny öppenhet. Det gör nog även att många spelare väljer att höja sig i sin träning. Förhoppningsvis är detta förankrat i truppen så det inte smäller på fel sätt bara. Det kan skapa oro ett onödigt störningsmoment.
Jag läser på VSK:s officiella hemsida hur det nya tränarparet vill lägga upp försäsongen. Det är första gången jag får se ett så planerat schema över hur truppen kommer arbeta tillsammans. Dessutom kommer alla steg videofilmas och följas upp för att öka noggrannheten. Så tror jag inte VSK arbetat tidigare och det känns positivt och ett led i att arbeta lite mer proffisionellt med verksamheten. Det är viktigt då fotboll är en taktiskt och teknisk sport där inget i slutändan kan lämnas åt slumpen, noggrannhet medför framgångar, det är jag övertygad om.
Har sett på Anders Carlssons blogg, som av okänd anledning är nedstängd (?), att det kommer finnas kontanta priser för spelare som presterar bra i försäsongen, löpande mätning och motivation i form av kontanter är säkerligen bra. Motivation och prestation går hand i hand och unga killar motiveras av pengar, så är det bara.
Något som glädjer mycket är att när vi tittar på VSKs officiella hemsida samt statistiksidan så är Patrik Grönvall uppsatt som forward igen efter ett år som mittfältare. Hur kan man sätta fjolårets skyttekung som upprepade gånger i media sagt att han helst spelar forward som mittfältare? Det var tjänstefel av Jörgen Zetterström och jag är glad att nuvarande tränarpar Kalle Granath och Stefan Bärlin verkar ha förstått detta.
Grönvall är forward, dessutom en bra sådan!

Vi ser fram emot fotboll, snart börjar det!

Kommentarer
Postat av: hannah

Killäsa!! Har ni någon snö? Här är iskallt och frost!

2009-12-02 @ 14:40:50
URL: http://mamaliciouz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0