Grann gran

Sådär, sista passet på jobbet gjort inför julen. Nu är jag ledig fram till julaftons morgon då jag ska pölsa tillbaka i snön, men förberedelserna hinner jag med nu. Vi har köpt gran hem i alla fall, och barn och sambo har klätt den under kvällen. Helt kanon!
Jag tillhör skaran barn som aldrig hade en riktig gran hemma på julen, vi hade alltid plast. Så jag fröjdas något alldeles extra åt den underbara lukt som sprider sig från granen, det luktar gott och juligt. Dessutom ser det mycket mer trevligt ut. Vi har verkligen ett underbart vinterlandskap just nu. Barnen och jag tog en kortare men långsam promenad i området på förmiddagen och njöt av vacker (men kallt) väder och såg oss runt lite. Vi såg både ekorrar, plogbilar, hundar som hoppade i snön och cyklister som halkade omkull. Det var riktigt mysigt. En bra vinterdag (förutom den stackars cyklisten då).

Vintervackert!

Snart är julen här, kul, det blir full fart hemma med mycket folk. Barnen kommer stortrivas och jag förutspår en lyckad dag. Synd för en annan som jobbar och missar halva dagen, men jag är med på det enda som räknas (Julbord, julklappar) resten är bara förberedande inför just dessa ögonblick.
På annandagen blir det bandy för familjen, lika klassiskt som ett måste!

Usch, lite vlt varning på den rubriken, men det bjuder jag på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0