Snö!Snö!Snö!

Snö! Massvis med snö, helt sanslöst vad snö det har kommit ned under dagen. Redan på morgonen vart jag lite smått chockad över att det var så vitt, men under dagen kom ännu mer. Och det slutar aldrig även nu, klockan 22 fortsätter det att ösa ner snö utanför. Jag minns hur mycket jag älskade snö när jag var yngre, upp ur säng, kastade i mig frukost, klädde på mig allt jag hade och ut och lekte hela dagen i snön. Jag är så klart glad för alla barn som älskar att leka i snön och den får gärna ligga kvar för deras del, för egen del är den bara till besvär dock. Svårare att ta sig till jobbet på cykeln bland annat. Fast värst blir det när snön smälter bort och bildar slask (för det kommer den att göra) och sedan fryser på igen, då är det rent livsfarligt ute.

Något som fascinerar varje år är att det blir trafikkaos så fort första riktiga snön dyker upp. Jag menar, vi bor i Sverige, varje år dyker snön upp i krokarna av december, man ser snön när man kliver upp på morgonen, visst borde man vara mer förberedd? Åka med måttlig fart, ingen skam att krypa i halva hastigheten idag. Alla har så bråttom. Speciellt bilister, de är ett fascinerande släkte. Brukar observera övergångsställ vid regn. Sikten är dålig, tålamodet likaså och det här med väjningsplikt upphör. Det är sällan bilister stannar för gående när det är dåligt väder och det är klart, har man bråttom så har man, att man sitter i en förhållandevis varm och skön bil samtidigt som den gående är genomsur i ovädret det är en annan sak. Fascinerande som sagt.

Bättre då med cyklister, vi är mycket mer glada på vägen eftersom vi inandas frisk luft (om den nu inte förorenas av bilisterna), vi har aldrig bråttom eftersom vi vet att vi aldrig kan göra 150 knyck på en 30 väg om det skulle behövas och vi skitar inte ner planeten så snön smälter för barnen innan julafton. Se där! Gör dig själv och världen en tjänst och cykla. Så länge snön ligger kvar är det fantastisk att cykla, vilket syn på väg till jobbet, hela vita skogar ligger alldeles lugnt och vackert. Jag cyklar genom en dunge på vägen och där hänger grenar ner över cykelbanan med massvis av snö på, det är så vackert och fridfullt just där, svårt att beskriva med ord men jag ska ta ett kort någon dag.

Imorgon ska vi ner på stan och klippa ungarna. 600 spänn för att klippa en tjej på fyra år och en pojke på två. De vet hur de ska ta betalt. Det är ett som är säkert.

Kommentarer
Postat av: moa

hej fredrik!

absolut..de är bara de att dom är störande om dom inte kan stå för de dom säger..

tack!:) hur mår små pluttarna och johanna?:)

jag får försöka överleva i vinterkylan & desamma!

kram

lillkusinen!

2009-12-16 @ 16:58:34
URL: http://justmoa.devote.se
Postat av: Eklund

Jag tycker fakiskt du ska fundera på att byta frisör i så fall. :) Finns bra mycket billigare.



Jag klipper mig till och med billigare än så. ;)



/heja grönvitt

2009-12-17 @ 11:53:25
URL: http://vskfotboll.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0