VM lottning

Det är verkligen tråkigt att Sverige inte tog sig till VM i Sydafrika 2010. Lottningen till densamma gjordes klart idag och är som följer.

Grupp A: Sydafrika, Mexico, Uruguay, Frankrike 
Mitt tips i den gruppen blir att Frankrike och Sydafrika tar sig vidare, med varning för Mexico som kan ta Frankrikes plats.

Grupp B: Argentina, Nigeria, Sydkorea, Grekland 
Här tror jag Argentina och Nigeria tar sig vidare, men andra platsen är fullständigt öppen och både Sydkorea och Grekland har goda chanser att ta sig till slutspel.

Grupp C: England, USA, Algeriet, Slovenien. 
England och USA vidare till slutspel.

Grupp D: Tyskland, Serbien, Australien, Ghana
Tyskland och Serbien går vidare till slutspel.

Grupp E: Holland, Japan, Danmark, Kamerun
Holland och Danmark vidare, men ett varningens finger för Kamerun som absolut kan ställa till det för båda dessa lag.

Grupp F: Italien Paraguay, Slovakien, Nya Zeeland
Världsmästarna Italien går vidare och får sällskap av Paraguay

Grupp G: Brasilien, Nordkoerea, Elfenbenskusten, Portugal
Brasilien och Portugal vidare.

Grupp H: Spanien, Schweiz, Honduras, Chile
Spanien och Schweiz vidare. Ett varningens finger dock för Chile som mycket väl kan komma tvåa i gruppen.

Jag lider att Sverige inte är med, men visst sjutton ska det bli kul att få följa sommarens fotbollsfest!
Det verkar inte som att Irland får någon extra plats till VM och det känns helt okej. Att bli bortdömda hör till ibland, surt, javisst men därför behövs målkameror. Vi har teknik, varför inte ge domaren det stöd som kan behövas, annars får vi leva med dåliga domslut och inse att det hör sporten till.

Vilka vinner VM? Jag tycker om Spanien och hur det laget utvecklats. Jag hoppas på Spanien eller varför inte Sydafrika?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0