Rubriktorka

Dagen har gått på bra idag. Handlat ett par nya shorts som jag ska ha när jag tränar, de är helt supersköna. Just nu är familjen i lilla Hallstahammar och hjälper mormor/gammelmormor med att rensa ur en översvämmad källare. Det lämnar mig alldeles ensam här hemma. Bloggen finns och tur är väl det, annars hade jag förmodligen behövt städa eller göra något annat vettigt och tråkigt. Det här är så mycket roligare.
Äntligen lite mer vettigt väder ute, varit fint både idag och igår, med några få undantag. Det är bra, sommaren behövs. Vintern är lång i det här landet. Det är snart nog höst, ledighet och en massa mys ändå, vi behöver inte stressa in i det. Onödigt. Lyssnar på förträfflige Eminem och det nya album han släppt, det var på tiden!
Längtar redan efter nästa.

Idag har jag varit och hämtat ut biljetterna till Harry Potter på fredag, ser fram emot den filmen otroligt mycket. Magi är underbart, en hel magisk värld. Älskar tanken på det, det är mest därför jag tycker om filmerna. Att se en värld som innehåller mer än vår, lite annat, lite spänning, lite magi helt enkelt.

Har läst lite om lokal fotboll idag också. Syrianska IF Kerburan, vårt lokala Vallbygäng som för tillfället passerat anrika VSK i tabellen har tur och får behålla sin inlånade guldklimp Mattias Mete resten av säsongen. Det är inte illa, men han har inte presterat bra. Fast det är klart, det kan säkert lossna för honom under hösten.
I VSK ligger det lågt, kommer inget nyförvärv så ser det fortsatt mörkt ut. Så som vi presterat i år är det så man kan bli gråtfärdig, fan vad dåligt vi spelat på slutet. Hoppas det vänder hemma mot Skellefteå. Ett av seriens sämsta lag. Jag har skrotat alla förhoppningar om uppflyttning. De ligger på kylningen en fem år eller så. Det är vad som ser ut att behövas, om inte mer ändå.

 

Kommentarer
Postat av: Pappapoet

Ja, det var länge man hörde något om VSK men jag vidhåller samma inställning som jag haft om VSK (om vi pratar om Västerås förstås) att det enda vettiga som den klubben producerat är Majstorovic

2009-07-14 @ 18:25:13
URL: http://pappapoet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0