Nattens väktare

Efter två nattpass nu på jobbet så har jag märkt att det inte är helt lätt att ställa om. Vi såg ett par avsnitt av Criminal Minds ch därefter gick vi och lade oss, familjen snarkar på gott. Jag gav det en timme, sedan blev jag mer och mer pigg by the minute, läge att gå upp alltså. Kraftig huvudvärk dessutom.
Känner mig som en tjuv om natten här. Tyst som attan, utanför är det mörkt och det enda som hörs är ljudet av enstaka bilar som brummar förbi. Och ett flygplan märkte jag nu.

Jobbet betalar mig inte nog, det här är en av två lediga dagar denna vecka, den sover jag bort på dagen, sedan kan jag inte sova på natten med min familj.
Men nu är nätterna slut på ett tag, men de kommer ju alltid igen. Ironiskt nog är det kul att jobba natt, det trivs jag kanon med. Det är bakmällan som är mindre rolig då.

Om man skulle försöka sova då kanske?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej , ska vi adda varandra på bloglovin?



Kram sassa en 2 barns mamma.

2009-07-25 @ 20:04:17
URL: http://sandram.webblogg.se/
Postat av: Pappapoet

Jo, men allt är väl egentligen tidskrävande så om man kan göra något som är roligt och som kanske kan glädja någon annan bloggare, so why not:D



Måste vara ett väldigt roligt och belönande jobb rent mentalt det där, att få hjälpa andra människor i nöd :D

2009-07-25 @ 23:31:33
URL: http://pappapoet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0