Harry Potter och Zlatan

Harry Potter och halvblodsprinsen var bra. Eftersom det blir fler filmer, en eller två, osäker faktiskt, så blev det inget slut. Direkt eftertexterna dök upp så ville jag se mer, fortsättning efterlängtas snarast. Jag tycker de två senaste filmerna har varit riktigt bra, de börjar växa upp nu, problemen blir mer uppenbara, kamp mellan gott och ont mer tydlig. I början handlade det mest om barnrumpor och därigenom deras problem. Om än lite större än mina när jag var en barnrumpa. Jag har aldrig läst böckerna, det ska tydligen vara en fördel när man ser filmen. Det sägs att mycket saknas, många viktiga bitar i det stora komplexa pussel som omger gott och ont i denna serie. Tendensen när man gör filmer av böcker är att det blir så, när allt kommer omkring handlar det om pengar. Filmen ska sälja och då räcker inte den inbitna skara som kan titta på en fem timmars film. De behöver kringpubliken, strötittare som får försäljningen att skjuta i höjden. Då blir trovärdigheten lidande. Sagan om ringen trilogin led av samma symptom. Men se det blev riktigt bra ändå.

Värt att nämna är att föräldrabloggar är uppe igen, det tycker jag är kul. Där finns möjlighet att delta i tävlingar, hamna på topp 20 lista, läsa bra rekomenderade familjebloggar och annat nyttigt. En mötesplats helt enkelt.

I övrigt kan noteras att Zlatan återigen verkar vara aktuell för Barcelona. Det är bra. Jag har påpekat det förut och gör det gärna igen. Zlatan är alldeles för bra för Inter. Nu kommer han förhoppningsvis tll en klubb som har världsstjärnor på varje position. Bara se hur bra Barcelona gjorde en spelare som Henrik Larsson. Tänk om bara det svenska landslaget nu kunde bygga ett lag kring en av fotbollsvärldens största stjärnor, tänk om vi kunde vinna något! Jag är trött på att se trötta svenska förbundskaptener och trötta svenska fotbollsspelare som inte kan spela fram Zlatans genialitet. Med den kan man vinna ett EM slutspel. Utan densamma åker man ur i gruppen.

Zlatan är kung!



Kulpåhjul.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0