Vaken och pigg?

Det blev inte mycket av Bringing out the dead, en 20 minuter in i filmen så insåg jag att jag sett den förr, och dessutom slog av efter halva. Så det vart Erin Brokovitch istället, som är bra. Sen sov jag också.

Regn och rusk och ett riktigt åskoväder över Hallstahammar alldeles utanför Västerås, en villa hade börjat brinna efter ett åsknedslag. Stackare. Och jag som inte var på jobbet.

Nåväl, dags att börja dagen.


I varje förskola på Hammarby hänger en tavla lik den nedan med samma budskap:



Vackra ord, dessvärre kan vi med vår erfarenhet och många andras dessutom bara konstatera att Hammarby förskolor har mil och åter mil till sin vision. Mitt råd till enhetschefen Farmor Anka är att börja med att lyssna på och kommunicera med föräldrar om inte ligger i er linje om god barnomsorg. Inte låta personal felbehandla, skicka hem barn som inte är sjuka minst en gång i veckan och sedan prata bakom ryggen på föräldrar som hämtar sina barn.
Exemlen är många på där ni saknar värme, gemenskap, självaktning, empati, erfarenhet, trygghet och förmåga att få alla delaktiga. Hur ska ni kunna förmedla detta till våra barn när ni själva inte besitter dessa egenskaper?

Eftersom att jag gärna lägger till självinsikt till listan på egenskaper ni saknar så har jag väldigt små förhoppningar på att något kommer att ändras.


Kommentarer
Postat av: Caroline - mamma till Vincent

Skönt att barnen trivs iaf!

2009-07-09 @ 09:55:42
URL: http://carolinedreikant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0