Busfabriken

Vi var på Busfabriken i Norrköping, ni vet, den där staden man kommer till när man passerat byn Äs från Västerås håll. Busfabriken, vad är det tänkte jag och funderade på om det var någon form av kopia på Busborgen vi har här i Väserås.
I Busfabriken, skulle det få plats många Busborgar. Vilket ställe! Helt enormt, vi var där i två timmar knapt och hade inte tid att utforska hela fabriken.
Barnen hade jättekul, och vi vuxna med. Jag spöade naturligtvis älsklingen i en one on one basketmatch med 3-2. Men låt inte de jämna siffrorna lura er, det handlade om utklassning.

Så här ser det ut Busfabriken.









Jag rekomenderar absolut Busfabriken om ni har vägarna förbi Norrköping. Vi kommer åka dit fler gånger. Absolut. Ni ska få se lite kort på mina ögonstenar och hur kul de hade också.







Och sedan har vi den bästa bilden, inte för kvaliten eller omgivningen, utan för den obeskrivliga glädjen i deras underbara ansikten, och de var verkligen så glada de ser ut att vara. Vem skulle inte vara det om man fick åka pulka mitt i sommaren?



Ja, det var en underbar dag. BArnen sov hyfsat i bilen på väg hem, och båda har sovit hela kvällen. Så planeringen känns okej också. Det vart bra helt enkelt.
Imorgon tränar jag, definitivt. Och sedan gör vi något kul med barnen, vad det blir får vi se. Men kul ska vi ha.

Kommentarer
Postat av: mammatezzan

vi har busfabriken här i Linköping oxå så dit åker vi ibland och leker. Finns inlägg med bilder därifrån i bloggen min oxå. Riktigt kul ställe är det :)

2009-06-06 @ 07:33:26
URL: http://alexandraochlukasmamma.blogg.se/
Postat av: Jag!

Du hade bara tur som fick i den där sista bollen. Du vet att jag hade vunnit annars.

2009-06-06 @ 11:44:15
Postat av: nina

Oj jäklar vilket ställe. Lyckost dina barn. Fina dem är.

Svar på din kommntar hos mig: "Fredrik: Tack, ja bilden blev bra. Jag håller med dej om att debatten är ganska ensidig och ofta sett ur kvinnans perspektiv förmodligen för att kvinnan ändå är den som förlorar allra mest på de förväntade rollerna och att de är just också kvinnor som för debatten. Men fler män som du behövs, som höjer rösten. Jag sympatiserar dock mest med Gudrun jämför med de andra därför att hon liksom jag hatar mansrollen och allt skit den ställer till. Mansrollen gör att jag är misstänksam mot alla män jag möter som jag inte känner, förmodligen skulle jag vara det mot dej också, tills du besvisat att jag inte behöver vara rädd för dej. Jag vet att alla män inte gör brott, men att alla som gör brott är män. I stort sett."

2009-06-06 @ 13:21:12
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: ELLEN

Åh, Busfabriken verkar hur härligt som helst! På sista bilden är flickan dessutom väldigt lik mig som liten, haha :)

2009-06-06 @ 15:50:43
URL: http://ellerenellen.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hej tycker din blogg är inspirerande att läsa så jag har lagt till dig på bloglovin, ha en bra dag / Susanne

2009-06-06 @ 15:57:12
URL: http://ziziblogg.blogspot.com
Postat av: Nathalie

Detta måste ju vara alla barns paradis!!! :D

2009-06-08 @ 08:09:51
URL: http://nat0.se
Postat av: Sandra [2barnsmamma]

Åh vad skojjit det såg ut! :)

Det är bra att det finns sådana ställen :)

2009-06-09 @ 09:47:16
URL: http://sandrastomberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0