Dagis

Idag tar jag med två stycken barn tillbaka till dagis, de har inte varit där på länge nu och ska dit igen imorgon i skarpt läge. Läge för att testa lite idag och eftersom att Hammarby förskolor tycks vara inkompetenta i det mesta som görs så är sommarplaneringen under all kritik. Tydligen helt okej för all personal att ta semester samma veckor. Vilken arbetsplats har de privilegierna, vi får med andra ord bara vikarier. Å andra sidan kan de knappast bli sämre än på avd skattkistan som är fullkomligt skrämmande. Kanske rent av blir bättre på det här viset.
Den 11 augusti börjar mina barn äntligen på Västerås bästa förskola, Vildmarkens förskola. Både jag och min älskling kan andas ut, inte mer magont över att vi måste lämna bort våra barn till människor som inte tar hand om de på bästa sätt. Äntligen!
Dessutom kan vi äntligen lämna in en anmälan för att de brytit sin tysnadsplikt, de har gnagt hos oss, men vem vågar anmäla de som ska ta hand om ens barn? Faktum är att jag tror att vår dotter hade fått sota för det. Skrämmande!
Tänk om ändå vårdnadsbidraget hade kunnat vara samma ersättning som försäkringskassan ger, då hade jag varit hemma med mina barn, jag har haft så kul den här tiden. Vi har lekt så mycket och busat, städat lite, ätit gott, bråkat, tjatat, skrattat, gråtit, sprungit, haft sönder saker, köpt nya saker, förundrats, kramat och pussat varandra. Ja, mycket har vi hunnit med. Nu återstår bara två hårda månader med arbete sen har jag en månads semester med barnen igen, ser fram emot det redan nu.

Förövrigt är jag fortfarande förbannad för det bortdömda målet igår. Vilket rån, inför 500 vittnen.

Frossle.com

Kommentarer
Postat av: Nina

Så fruktansvärt att behöva lämna barnen då det inte känns helt tryggt och bra. Fyyy, jag fasar.

Härligt att läsa att du uppskattat din pappaledighet. Hoppas du kommer ha ganska trevligt på jobbet ändå.

2009-06-30 @ 21:31:21
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0