Festen som kom av sig

Fotbollsderby i stan, VSK mot Syrianska Kerburan. Vi vinner en sådan match ganka enkelt nio av tio matcher. Idag var den tionde matchen. Syrianska vinner på två hörnmål, mot VSK:s kavalkad av missade målchanser. Festen kom verkligen av sig. Men det är målen som räknas i slutändan och därför vinner Syrianska idag.
Det var ingen bättre fotbollsmatch, ganska medelmåttig. Men ändå fanns vissa ljusglimtar. Filip Stenström, Tobias Holmberg och Temesgen Berhane, alla i VSK visade mycket god kvalitet under matchen. I Syrianska var Aslan och Hanna på backpositionerna mycket bra. Hanna slog förövrigt en nästintil perfekt hörna till 1-0 målet. Den var det klass på. Jag är inbiten VSK supporter sedan barnsben, spelat i klubben själv och alltid stått på läktaren, men faktum är att jag unnar Kerburan framgånegn, denna vinst är det största som någonsin kunnat hända föreningen, och det kan jag bjuda på. Jag tror heller inte de åker ur, om de bara kan vara lite mer effektiva och spela enklare. Då tror jag de har en bra chans tll nytt kontrakt. VSK till superettan känns avlägset jut nu, då krävs vinst hemma mot Degerfors på söndag och jag tror vi förlorar. Vi är inte ett bra lag just nu.

Lite bilder från matchen:

Gerger fans tifo till matchen


Menahl Muqdisi gör 1-0 på hörna


Kerburans fans firar 1-0


Koyar Salimi i kamp med Doung Tach


Kerburan tyckte att det var över 3500 på läktarna, det tyckte inte jag.


VSK fansen hade också tifo, ett snyggt med grönvita remsor och klubbmärket i mitten, läckert. Tyvärr stod jag alldeles för tokigt till för att kunna ta bra kort. Tifot vanns definitivt av Syrianska som kunde utnyttja huvudläktarens höjd med ett magnifikt tifo. Absolut.
Röststarkast, som vanligt VSK. Syrianska hördes dock hela tiden, men sällan i sång, mer ofta var det trummor och klapp med händerna.

Jag hoppas VSK väljer att rycka upp sig ordentligt på söndag. Vi måste till med segrar nu. Temme ska inte bytas ut, Lundevall ska inte spela.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0