God natt

Och sov gott!

Kommentarer
Postat av: Anki

Min äldsta dotter andra barn, föddes 3 mån förtidigt och fick flera stora hjärnblödningar, han är i dag 18 mån, vi alla märkte rätt tidigt att han var rätt stel i sin rygg och sina ben. Det avfärdades hela tiden, men har nu fått diagnosen spastisk diplegi, turligt nog är det inte den värsta sorten. Men troligtvis kommer han aldrig att kunna gå/springa normalt, kanske aldrig att gå utan stöd. Knappt något hjälp har min dotter fått från rehab, nu ska hon börja på "Move and Walk" något som vi tycker verkar jättebra, men konstigt nog är inte rehab så glada över det!

Min dotter har kommit i kontakt med många mammor/pappor med barn som har detta handikapp,(det är barn som har mycket större handikapp än sonen) och många av dem har blivit mycket bättre av den träning som de har! Så vi tror på det här! Något som jag tycker är väldigt underligt är att rehab inte har någon form av träning utan där diskuteras hela tiden on stödskenor/rullstol och andra hjälpmedel,

Ja detta blev en lång kommentar,

Ha det gott

2009-06-10 @ 00:26:05
URL: http://ninnieblogspotcom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0