Idag ska jag rösta

Och det hoppas jag att du också gör. Nu är det så att det må vara ett pajasval väldigt få vet något om, men likt ett riksdagsval påverkar det som händer i EU parlamentet också din vardag i stort och smått. Just nu kan till exempel en rasistisk person lägga in en röst på det rasistiska parti som är på god väg att ta platser i våra demokratiskt valda församlingar. Om du röstar på något av de partier som står på en demokratisk värdegrund där alla människor får plats oavsett etnicitet så kan du hjälpa till att neutralisera den rösten.
Det är viktigt inte minst för våra barns framtid, jag vill inte ha rasistiska eller kommunistiska partier vid makten, vi har sett vad sådant leder till, det räcker nu!

Nu ska vi samla grannar och i gemensam march gå och utöva vår demokratiska rättighet och skyldighet. Gör det du också, det kan finnas en framtid då ingen frågar vad du tycker.

Kommentarer
Postat av: Hälsoflickan

Jag ska minsann rösta! Mest för att det är första valet jag får rösta i! u när man är vuxen o allt :D Fruktansvärt att det ens finns rasistiska partier.

2009-06-07 @ 11:29:55
URL: http://levmedhalsa.blogg.se/
Postat av: nina

Det är ännu en bra anledning att rösta, att neutralisera rösternba på de rasistiska partiet. Det är ju jätteviktigt att rösta å förvalta den fantastiska demokratin.

2009-06-07 @ 18:45:17
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0