Regn rusk och spelare utan hjärta

Så kan kvällen beskriva. VAr på fotboll ikväll och såg Degerfors IF fullständigt spela ut VSK och förnedra oss totalt på hemmaplan. 0-5 mot VAlsta Syrianska var illa, 1-2 mot Syrianska Kerburan var riktigt illa. Men 0-4 idag var kolossalt. Nu är vi helt borta från toppstriden, vi kommer inte att gå upp, vi kommer inte ens vara nära att gå upp. 11-1 i målskillnad på de tre senaste matcherna, det är en katastrof.
Just nu består VSK:s trupp inte längre av spelare, de är rishögar som inte värderar en situation rätt på en hel match, de r grisar helt utan hjärta, talanglöst bottenskrap. Jag är så innerligt förbannad på hur de uppträder. Vissa är bättre än andra. Vi har Temesgen Berhane, Koyar Salimi och Tobias Holmgren. Mer än så har vi inte i år och det räcker aldrig. Jag hoppas vi klarar oss kvar.

Förlorarna


0-1 på nick, stor försvarsmiss!


Straff direkt efter halvtidsvilan, den gick i mål


Vacker dotter njöt av fotboll


Spelarna i Degerfors tackar av sin stora publik efter vinsten


Ja, vad ska man säga. Jag lovar mig själv efter varje match att aldrig se VSK igen, likt förbannat är man där varje vecka och blir besviken. Frågan är vad man ska göra. VSK:s universalsvar brukar vara att sparka tränare, till och med när det går bra! Det är inte lösningen, nya spelare? Däri kan det ligga något, värvningarna inför säsongen har varit katastrofala. Man släppte duktige Wikström i målet till förmån för Martin Sundström, det var ett riktigt nedköp. Vi ersatte Jonas Stark med Bosikailo på lånekontrakt, han är ok. Men backlinjen i övrigt lämnar mycket att önska.
På mittfältet blev vi av med Johan Svensson, vi ersätter honom med Luciano Damianovici. Jag har sällan skådat en sämre fotbollsspelare. Han är så otroligt dålig.Ersätter Svensson eller Titus Mulama? Aldrig. Inte ens nära.
Det här är den sittande styrelsens ansvar, det är styrelsen om värvat fel, balanserat laget på ett helt katastrofalt sätt. Det är styrelen som sparkade den enda tränare som tagit VSK till framgångar på tio (!) år.
Det är hög tid att rensa på inkompetensen, få in nytt blod. Människor som kan och vill föra VSK framåt. Det är vad som behövs. Annars ser inte jag hur vi ska kunna vända på den negativa trenden.

Och vända denna trend måste vi, jag hatar att se elva förvirrade höns på plan i grönvita tröjor. Det är ett hån mot oss som följer klubben. Styr upp det här nu!

Kommentarer
Postat av: ida UNG MAMMA OCH NYINFLYTTAD TILL VILLA!!

nu har jag lagt till dig, säg gärna till då du har kagt till mig :)

2009-06-15 @ 08:19:37
URL: http://www.gotteochvi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0