Dåligt väder - den perfekta ursäkten

Det är kallt och småduggigt ute idag, vi håller oss inne och fortsäter på det vi åbörjade igår, städningen. Fast nu tvättar vi också, så lite mer att göra och lite mer spring ner till tvättstugan. Just nu har både barnen och jag en liten fruktstund och lugnet sänker sig som alltid över deras ivriga ätande. Satsumas och banan, allt de vill ha. Till lunch idag tror jag att jag ska göra pannkakor, mest för att jag vill ha. Min kära tycker nämligen inte om pannkakor (Hör på den!) så vi äter det sällan annars, frågan är om det inte ska vara stående på lunchen här hemma under föräldraledigheten.
Inte då, men någon gång måste jag få äta mina pannkakor, och den dagen är idag!

I helgen har vi bestämt oss för att det blir det hyfsat väder tar vi en ny tripp till Parken Zoo. Barnen har så kul där, och vi också för den delen.
Vi ska försöka ta ett barn åt gången i sommar också. Så vi kan skämma bort dem lite extra en och en. De ska få en sådan där pangdag när allt går deras väg. Vore så kul att kunna erbjuda våra barn det. Och den som inte får följa med oss just då får iallafall en riktigt kul dag hos någon släkting. Så alla blir nöjda och glada.

Nu är det dags att ta sig an köket när barnen är så lugna.

Kanke löpband (Gång) idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0