Energi

Skillnaden på natt och dag är enorm. När jag skrev igår kväll vilade Västerås, det var lugnt utanför, barnen sov, sambon som har gåt upp och jobbat tidigt idag sov. Nu har bilar, barn och Västerås vaknat och älsklingen är på jobbet. Kvar är då jag, knappt nyvaken och inte ens i närheten av barnens energi. Än!

Igår hade Socialdemokraterna dragit hit alla stora namn inför Europaparlamentsvalet. Såg i tidningen att här var Marita Ulvskog, Mona Sahlin, Göran Ferm, och Åsa Westerlund. Kul att alla toppkandidater samt partiledare kom i ett koppel, men det kanske hade räckt med två? Nåja, valrörelse är igång och det är väl det viktiga. Ta chansen att möta politiker och ställa dem till svars nu när möjligheten finns. Jag är fortfarande tveksam till hur jag ska rösta, det enda jag vet är att jag inte röstar åt höger, det har jag aldrig gjort och det kommer jag aldrig att göra.
Läste i tidningen på morgon hur Moderaternas förslag ligger nu för framtiden.
10 årig grundskola, längre skoldagar, sänkt skatt för alla som arbetar, dock inte de som inte arbetar dvs pensionärer som tillsammans med sjuka och arbetslösa får betala för min skattesänkning.
Nej tack, då klarar jag mig utan den. Hej då Reinfeldt!
Om jag nu skulle bestämma mig för Piratpartiet i EU valet så är det just detta ovan som omöjliggör en sådan satsning i riksdagsvalet, ett klassiskt enfrågeparti ska inte ta ställning i höger - vänster politik och gör det inte heller, det vore att svika sina väljare. Man röstar med de som stödjer ens förslag helt enkelt. Och en röst på Piratpartiet kan således lika gärna vara en röst på Moderaterna, det skulle jag inte klara av.

Nog om det, vi ska nog ut och leka lite här om en snar framtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0