Ett år gammalt ärr

Det får bli träning imorgon istället, blir lite väl sent ikväll tror jag. För ett år sedan råkade damen ut för en riktig olycka. Hon var hos sin gammelmormor och gammelmorfar och klättrade upp på hans rollator, där ramlade hon av och slog i huvudet i en väggkant, hennes panna sprack upp och hon blödde enligt vittnen på plats något kopiöst. Jag var då på mitt förra arbetet och således långt borta från händernas centrum i Hallstahammar. Men hon fick åka ambulans till akuten där jag kunde möta upp henne och min kära som naturligtvis var helt förstörd.
Stackars dem båda tänkte jag då.
Allt gick lungt till på akuten och damen sprang runt och visade alla sjuklingar precis hur söt och gullig hon var. De allra flesta verkade uppskatta hennes upptåg i väntan på deras tur att få träffa en läkare.
När vi sedan fick träffa läkare så fick vi ett riktigt skönt besked och det var att hon inte behövde sy, så skönt att det räckte med att tejpa. Men hon fick ett ganska stort ärr mitt i pannan.

Det är skadeanmält och nu ska vi skicka in bilder, kul för damen om hon kan få några slantar för sitt är som hon får bära resten av sitt liv. Det är ju det man har försäkringen för, tur att vi tecknat på våra barn. Konstigt nog så är det inte en självklarhet för alla familjer? Märkliga beslut. Men det handlar som så ofta vad man vill prioritera. Vi har val att prioritera det här.

Just nu leker herrn med dockor! Det är kul hur unga och oförstörda själar kan välja att leka med vad som är roligt och inte bara vad samhället säger är okej. Det tycker jag är fint.
Vi har ofta röda och liknande färger till honom, helt enkelt för att vi tycker om det. Och det är massor med människor som verkligen bara antar att det är en flicka vi går med. Han ser ju faktiskt till och med pojkaktig ut, men se vad färger är könsbundet i många människors ögon.

Vi kanske får mer besök ikväll, vi har en annan familj här på Hammarby som vi brukar umgås med ibland. De har också barn i samma ålder, två stycken och våra barn är ca några veckor äldre än deras. Vi fick barn ganska bra ihop båda gångerna, tänk så lustigt det kan bli.
När de kommer så är det full fart här hemma och de brukar lämna efter sig våra barn som är helt slut. Lätt nattade då med andra ord. Det är alltid skönt.

Jag längtar efter fotboll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0