Ett minne blott

Blev en sen kväll för barnen, precis nattade. Annars brukar de sova mellan 18:30 - 19:00. Men nu kom vi hem vid åtta. I gengäld gick det väldigt snabbt att natta barnen, iallafall damen sovr gott nu efter fem minuters hårt jobb av pappa.

Jag har tänkt mycket på bebis och förlossning på senaste tiden. Jag har två förlossningar under mina vingar. Båda har gått bra och min kära har fött naturligt sånär som på lite lustgas då och då. Hon har varit kanonduktigt, båda gångerna. Jag känner att jag missat så mycket fast jag var där. Jag känner att det skulle ha varit två av mig inne i förlossningssalen, en del som kan ta hand om min kära, för det är klart att det behövs, och det är just det som jag ägnat mig åt dessa gånger. En del av mig kulle jag vilja ha till att verkligen vara med och förlösa barnet, titta ordentligt på vad som händer, ta emot mitt barn osv. Den biten har jag missat en del på. I det långa loppet gör det ju naturligtvis inget, men vid nästa förlossning (om det nu blir någon. Hoppas!!!) då ska jag banne mig ha ett filmteam, ett fototeam och ett ljudteam så att jag absolut inte missar något alls. Vi siktar på det tycker jag.

Är det något jag vill förmedla till blivande pappor som är lite förvirrade av allt som sägs och allt som händer med deras älskade så är det att verkligen ta vara på tiden, det är urmysigt att kela med magen, och tro mig, du kommer sakna den jäveln, det gör man. Följ med å BVC träffar och lyssna på hjärtljuden, titta på ultraljud.
Ta del av graviditeten, den är lika mycket din som din kvinnas.

Vi har haft det roligt ikväll, ätit goda grillade hamburgare, pratat med trevligt sällskap och barnen har haft galet kul. Gör vi gärna om. En playdate imorgon med denna familj när min kära jobbar. Det ser vi fram emot.

Nu blir det myskväll!


Kommentarer
Postat av: A-S

Tävla om ett par helt nya Converse skor i valfri storlek på våran blogg!

2009-05-10 @ 21:19:04
URL: http://allshopping.blogg.se/
Postat av: Lona

hur gammal är du ?

2009-05-10 @ 21:46:33
URL: http://lonatrogen.blogg.se/
Postat av: Fredrik svarar

Lona:

Jag är 26 år.

2009-05-10 @ 22:44:43
URL: http://freddydaddy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0