Inte bajsar den väl mer än 4 kilo?

En liten anekdot från innan min dotter föddes.

Jag och min absolut höggravida älskling skulle handla blöjor till vårt barn som snart skulle födas. Jag var helt utan erfarenhet på små barn, aldrig haft några i min närhet, aldrig knappt sett en blöja.

I affären står vi och kikar på blöjorna, och en annan visste knappt var man skulle titta, där fanns pampers, libro, ICA:s egna märke, typ något euroshopper märke bland annat. Det fanns tydligen olika storlekar, färger, passformer och priser. Ja, ni kanske kan tänka er hur det snurrade i mitt oerfarna huvud.
2-4 kilo var de minsta blöjorna, fint tänkte jag och höll ett av dessa paket libro och ett med 5-7 kilo i andra handen. Jag vände mig snabbt till min kära och sa lite frågande 
 - Inte bajsar den väl mer än 4 kilo?
Varpå hon började skratta och förklarade att det inte var mängden bajs som var 2-4 kilo utan att det var vikten på barnet som styrde.
Jag har nog aldrig känt mig så mycket dummare än just då.
Tur för mig att jag nu är ett proffs på blöjor och blöjbyten!

Kommentarer
Postat av: Malo

Ha ha ha... Oj oj oj... Tänk en blöja me 4 kg bajs i! Huh! ;)

2009-05-10 @ 23:19:29
URL: http://moonlightptc.blogg.se/
Postat av: Fredrik svarar

Haha, ja. Tänk vad idiotiskt att tro ege´ntligen! Knappt elefanter drar ur sig 4 kilo..

Vilka blöjor det hade varit!

2009-05-11 @ 07:28:04
URL: http://freddydaddy.blogg.se/
Postat av: Pernilla

hahaha det var ganska kul=P

Men i början är det där med blöjor en djungel haha!

2009-05-12 @ 10:26:12
URL: http://mammastheo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0