Lek och lunch

Så var maten avklarad, mycket riktigt blev det en pastagratäng om var hämtad från ndianen på Erikslund i Västerås. Herrn och jag hade lekt ute i drygt en timme innan maten kom. Och vad han hade kul! Vattenpölar, sandlåda och en massa fåglar att jaga. Han hade riktigt kul, och jag hade minst lika roligt att fota honom under tiden.
Synd bara att folk envisas med att slänga cigarettfimpar överallt. Så snuskigt!

En glad kille i vattenpölen!

Ikväll spelar VSK borta mot Gröndal, det är en förmodad toppkandidat och den som vår tränare Jörgen Zetterström ser som självklar seriesegrare. Vi får se, en poäng i denna match är mer än bra. Alla räknar nog med förlust. Det handlar mycket enligt mig om att få upp Grönvall på topp och Berhane i en offensiv mittfältsroll. Eller tvärtom för den delen. Jag hoppas på seger ikväll.
Matchen går att följa live enligt VSK Fotbolls hemsida.

Jag längtar efter sol och värme. Underbart att få ta med barnen ut på stranden och leka lite, en enda stor sandlåda med massvis av vatten. Det kommer inte minst damen uppskatta. Men herrn är ingen badkruka minsann.

En fågel dök upp hos oss när vi lekte jag och herrn, bjuder på en bild, han skänkte herrn stor glädje.

Jagat villebråd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0