Politik och den upptagna pappan

Dagen ha verkligen gått snabbt idag, det vart inget besök på hörcentralen, vi fick boka om. Men i samband med det så hade vi annat ärende till sjukhuset, jättetråkigt naturligtvis. Förhoppningsvis blir det bra där också.

Jag har alltid tyckt om politik och väldigt länge varit politiskt aktiv på olika sätt. Tanken finns att återuppta det, men jag vet inte. Det finns liksom ingen tid, vart ska man hitta den mellan arbete, familj och hushåll? Dessutom träning och andra måbra aktiviteter som man verkligen behöver? Hur gör man?
Det kanske är så, att extra aktivitter inte är till för småbarnsfamiljen, får nog vänta ett par år tills barnen blir lite mer självgående. Jag känner verkligen att jag har mycket mer att ge på den arenan. Det blir nog så i framtiden, men som sagt, det får nog vänta.

Annars tycker jag att valrörelsen för EU valet är ganska avslagen, inte ett flygblad har jag fått. Men å andra sidan är väl det här valet bara övning inför riksdagsvalet som kommer. Det är nog viktigast för kanditaterna som vill in och lyfta schysst lön, fria resor hem till Sverige varje vecka och ett allmänt gott liv. Det kan jag absolut förstå, men är det så våra gemensamma pengar ska användas? Nja, det finns bättre användningsområden än så för dessa.

Jag undrar om de etablerade partierna inte har lite skrämselhicka? De borgerliga partierna lär få mest sympatier med Moderaterna i spetsen. Socialdemokraterna gör förmodligen ett väldigt kasst val, de har låg trovärdighet i internationella frågor, vilket egentligen är en skam. Det var paradgrenen förut. Men CIA plan och oförmåga att ta ton mot USA och Israel gör att trovärdigheten i många grupper sänks. Dessa väljer förmodligen mer åt vänster alternativt ett uppstickarparti typ Piratpartiet. EU valet brukar vara skrällarnas val, inte bara i Sverige, det är en tendens kring europa att mindre partier, enfrågepartier har lätt att ta sig in, det blir ett löjesskimmer över detta då dessa partier har mycket små möjligheter att själva påverka resultaten i dessa stora partigrupper som samsas. Det blir hursom kul att följa, det är det alltid.

Dagen har som sagt gått på rätt bra, jag nattade barnen undertiden som min kära var på affären och handlade lite. Färdig nattat och klart när hon kom hem med andra ord. De var riktigt trötta, vi var ute stora delar av eftermiddagen och han dessutom med en sväng på Björnön, ett riktigt mysigt ställe i Västerås där skog och natur får vara relativt orört. Barnen hade naturligtvis kul där, även om det blev en snabbis.

Imorgon blir det en lugn hemma dag på förmiddagen, sen tränar jag på eftermiidagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0