Regn och rusk

Det regnar idag. Det tycker jag är tråkigt, men samtidigt behövs det nog för grönskan. Vill vi ha sommar måste det få regna bara lite då och då.
Eftersom damens dagis har fått totalt frispel så är hon hemma med mig och herrn under min föräldraledighet. Det ligger en polisanmälan på bordet som är redo att fyras av direkt mot förskolan så snart vi har våra barn därifrån. Det är nämligen så man känner inför det här dagiset, säger man emot eller tar en diskussion så straffas både familj och barn. Vad ska då hända efter en polisanmälan? Vi vågar inte så länge barnen är kvar det, men det är snart nog löst. Knattekompaniets förskola är livsfarlig. Jag säger det igen, vi är inte de enda med en liknande historia, det finns fer fall. En gång, ingen gång... Men detta har hänt tidigare.
Ansvariga borde verkligen fundera. Man är så väldigt utlämnad som förälder när man lämnar sitt barn på förskola/skola. Det enda jag vill är att mitt barn ska tas bra om hand under den tid jag arbetar. När det inte sker, som i detta fall så blir arbetet lidande, jag får ont i magen och så vidare. Det blir otroligt dåliga spinoff effekter. Man lämnar en sådan makt hos personalen när man lämnar sitt barn där. Det är ju det bästa vi har, och de kan behandla barnen hur som helst.

Nu när vår familj vaknat upp inser vi verkligen hur svårt det är att hitta bra förskolor, de ska man vara rädd om. Mardrömmen på Knattekompaniets förskola är snart slut, hoppas vi.

Jag har en riktig träningsvärk sedan igår kan jag meddela.

Vi såg på two and a half men igår, riktigt rolig serie, men vi är snart på sista skivan på säsong fyra. Femman har inte släppts än. Vi har några avsnitt kvar på säsong 7 av Scrubs kvar. Sedan får vi nog hitta en ny serie. Det är kanske dags för 24 som Robert Laul talat sig så varm om?

Idag blir vi hemma till en början jag och barnen, kanske tar vi oss alla tillsammans till badhuset en sväng? Eller blir det busborgen? Något blir det nog iallafall. Tvätta ska jag göra också. Jippie!!!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Det är bra att du städar:)



Puss

2009-05-04 @ 10:55:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0