Sen uppdatering

Igår blev det ingen uppdatering alls, på hela dagen. Vi hade fullt upp här hemma, dagen började vid halv åtta och rullade på. Strax efter att vi gå upp och min kära åkt till jobbet så kommer herrn fram till mig med syrrans överdragsbyxor och ett par foppatofflor, och då ska tilläggas att han var klädd enbart i blöja. Han kom fram, räckte över plagget och tofflorna och sa: - Pappa, yyyyt. Det betyder, pappa nu får du ta mig sjutton ta dig i kragen och masa dig ut med mig. Det spelar ingen roll om du precis har vaknat och är trött. Fattar du?
Ungefär så, och han har förstås rätt, så undertiden som han frenetiskt försökte ta på sig syrrans överdragsbyxor och tyckte då att han var propert klädd för en dag i sandlådan så letade jag fram lite andra kläder till mina två. Så gick vi ut.

Först var vi på en större lekpark i närheten, men när barnen kände att lekparken inte var stor nog längre och ville ut på vägen, då gav jag upp och så gick vi till en mindre versionen på gården här. Om det nu kan kallas lekpark.

Bostjärnan som vi bor hos, prioriterar definitivt inte barnen i sitt boende. Den här lekparken är en stor skam, tycker jag. Det finns en gång inte en barngunga.



Så ser den ut, "lekparken" Bostjärnan tycker barnen ska ha kul i. Nu ser man inte gungorna bra men det finns två stycken och ingen av dem är barngunga. Synd för mina två om älskar att gunga. Barnet där är herrn, bilden är taget vid ett annat tillfälle när det var sämre väder och bara han och jag.

Idag blir det spännande, jag ska göra ett gästinhopp på jobbet, ska arbeta i natt. Ledig mer än en vecka och ska hoppa in på natten, då är vi bara två stycken så jag måste bli varm i kläderna snabbt. Vi får hoppas att det sitter i ryggraden och kommer fram just som man behöver det.

Det ser ut att blåsa mycket idag, har inte hunnit ut. Vi ska nog hinna med det också. Min kära tar med barnen till sin mormor och morfar idag när jag ska sova middag, kanske underlättar för henne ändå och sover hos min syster som jag fått möjlighet till.

Nej, om vi skulle ut och leka lite?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0