Sömn, varför då?

Då har jag avverkat en natt på jobbet. Jag kom hem till min syster där jag sover strax innan halv åtta. Gick och lade mig strax efter åtta och vaknade till slut ca kvart över elva. Inte mycket sömn med andra ord. Å andra sidan, varför ska man sova? Kom hem med lite grädde och stekte pannkakor till barnen och mig. Min kära tycker inte om det något vidare så hon åt följaktligen inte så mycket. Gott  var det!

I torsdags var jag och min kära på en minisemester, det kändes så iallafall, vi var nämligen och simmade ihop. Det var riktigt roligt och jag gjorde 1,5 km. Inte illa med tanke på att jag inte simmat för motion på flera år. Kul var det! Igår valde jag att träna innan jag sov middag inför natten. Det innebär att jag motionerat tre dagar i rad, den sviten spräcks idag då jag inte tänker lyfta ett finger i onödan, men imorgon ska man väl hinna med något kanske?

På måndag börjar min kära ett nytt arbete, en månads provanställning sedan väntar en eventuell fast anställning. Jag är så glad för hennes skull, och för vår. Det blir helt kanon.

SandlekVattenlek

Idag ska vi på lägenhetsvisning, igen. Fasiken vad vi flyttar, denna gång kan vi motivera med att vi flyttar för barnens skull. Vi har ju sökt dagis på andra sidan stan och det är för att komma närmre där som vi bestämt oss för att flytta dit. Hoppas lägenheten ä något att ha, men det tvivlar jag på. Den var liten, och det känns lite svårt för oss. Men vi får se, vi behöver ju inte bestämma oss innan vi faktiskt sett lägenheten.

Damen har i nte varit tillbaka på Knattekompaniets förskola avd skattkistan något mer, vi var där och tömde hennes tillhörigheter, så nu är hon hemma med mig och herrn. Och som ni kunnat se lite på bloggen har vi kul. Leker mycket och de har så gott sällskap av varandra. Alltid en kompis att leka med.

Imorgon kommer min käras mormor och  morfar förmodligen hit och grillar, kul att kunna bjuda hit dem när de inte har möjlighet att göra sådant själva. Plus att barnen blir så glada över deras sällskap. Det är riktigt kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0