Sovmorgon

Otroligt! Jag har varit föräldraledig nu i 25 dagar idag. Vi har aldrig sovit länge än till sju på morgonen, det har alltid varit ett barn som vaknat, nu bestämde sig båda för att ge mig en sovmorgon och sov till klockan nio. Otroligt!

Igår var det fotboll, en match VSK tydligen vann med 2-1, det gör mig lycklig och glad, tyvärr missade jag matchen och det är jag ledsen för. Men nu har vi vunnit tre raka matcher och nästa match är Karlslund borta, den vill jag egentligen se. Vi får se vad som händer.

Idag ska jag träna, bara kondition idag eftersom jag tog styrka igår, sen förhoppningsvis lite bada med barnen, vore kul. De älskar verkligen badhuset och dotter min håller precis på att lära sig simma med armpuffar, hon är så duktig.  De gör av med så mycket energi där också, det är naturligtvis också positivt. Det ska öppnas ett äventyrsbad i Västerås, och vi ser mycket fram emot det. Nu är vi hänvisade till andra städer runtomkring och det blir tyvärr inte att man åker dit på samma sätt då.

Igår så, det var vekligen kanonväder igår. Eller snarare så var det kanon när jag och barnen gick ut efter lunch. Säkert 25 grader i solen och en stålande sådan. När älsklingen var ute med barnen på förmiddagen var det nära regn. Jag valde verkligen rätt. Det får man ju säga. Vi träffade barnens och våra vänner på en förkola i närheten, där vi lekte i ungefär två timmar ihop. Barnen hade jättekul och jag hade gott sällskap.

Om vi skulle börja dagen här hemma nu då, måndag och allt som det är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0