Ett år snart...

I dagens ljus har jag tänk mycket på vad som hänt det senaste året. Och då tänker jag kanske främs på mitt nya arbete som jag snart hållt på med i ett år nu. Jag trivs helt oerhört bra. Att verkligen kunna göra skillnad i olika människors liv varje dag är helt fantastiskt roligt. Dessutom är det på så många olika sätt. Jag trivs i det mesta väldigt bra. Allt har naturligtvis sina nackdelar, men i det stora hela trivs jag bra.
Jag hade ett fast arbete när jag sökte mig till det är arbetet och det var en stor chansning att gå från det arbetet där jag var säker på vad jag klarade och till detta nya stora arbete där jag var fullständig novis.
Påminner mig om en liten text från Eminem:

If you had one shot, or one opportunity
To seize everything you ever wanted-One moment
Would you capture it or just let it slip?

Jag tog den, och Jackpott!

Jag hade stagnerat på min förra arbetsplats. Det var ett stort företag där jag ville vidare, vet inte vad som hade hänt om jag stannat, men det tog för lång tid. Det hände liksom aldrig något. Var tvungen att söka mig något nytt. Jag vet faktiskt inte hur länge jag blir kvar här heller. Jag vill ordna med en utbildning. Ska tag tag i den bollen en vacker dag.
Man måste fundera också, vad är viktigt för mig? Vad håller mig motivrad med att plugga? Jag trodde det skulle vara läraryrket, men så var det bevisligen inte. Nåja, det visar sig nog det också.


Äntligen vår!


Bilden ovan visar verkligen hur underbart grönt det börjar bli ute. Fantastiskt. Våren är här med grönska, värme och vackra kvällar. Jag har kunnat cykla utan jacka i två veckor nu. Det är en sådan frihetskänsla, svårt att beskriva. Jag är en riktigt vår/sommar människa. Älskar sol och värme.

Dags nu att förbereda mat, snart kommer min älskades mormor och morfar och grillar hos oss, det är alltid lika kul. Och uppskattat från deras sida. Barnen älskar när de är här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0