Rapport från Parken Zoo

Nu är vi trötta, barnen sover, jag och min kära är alldeles slut. Vi åkte mot Parken Zoo i Esklistuna ca 12:30 och var där kring 13:10 ungefär. Vi åkte därifrån klockan 18. Barnen somnade som tur var inte i bilen, det brukar vara så svårt att få dem att somna om direkt då.

Vi köpte årskort på ICA Maxi Erikslund innan vi åkte, det var en bra deal, åker vi endast en gång till så har vi tjänat en femma per kort i inträde. Sen rullar det ju på. Vi kommer nog åk en hel del i sommar och senhösten, barnen hade det helt underbart kul.
Vi såg kängrus, svin, flodhästar, tigrar, geparder, flamengofåglar, apor och getter som barnen fick klappa.
Jag har glömt många djur därutöver.


           


Som ni ser ovan finns det många magnifika djur att besöka på vårt närmsta Zoo.

Hur mycket billigare det blir med årskort vet jag inte, vi var där en gång för två år sedan innan herrn var född. Då kände vi oss inte alls manade att handla när inträdet vart femhundringen för ett besök. Nu valde vi att handla fyra mjukglassar, två cola burkar och två festis till barnen. Summan av detta vart svindlande 166:-
En cola burk som som dyrast i stan kostar runt tian tar Parken Zoo 20 kronor för!
De vet hur de ska ta betalt.

Min stora dröm är att tillsammans med min familj få köpa hus. Slå oss ner någonstans och njuta av den tid vi har tillsammans i eget boende. Den drömmen lär dröja, men det hindrar inte mig från att planera och titta på hus. Så vart vi än tar vägen försöker jag hitta inspiration till mitt drömboende. Så även idag på Parken. Jag hittade min trädgård, eller iallafall en del av den.
 






















Tänk att ha den i sin alldeles egen trädgård! Vilken grej.
Gärna lite mer drag i forsen och bredare på utrymmet så man kan åka lite forsränning också? Det vore något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0