Det är något vackert som fattas oss

Vart tog sommaren vägen? Jag prisade regnet här i något inlägg sedan, det ångrar jag idag, det finns liksom gränser. Jag kan dock inte bestäma över vädret så då nöjer jag mig med att klaga. Det är fint det!
Riktig slödag idag, bara ordnat med lite tvätt. Och det knappt. Syster tog med min dotter till sitt jobb, skönt. Sonen har haft det riktigt skönt hemma med oss två. Han blir så lugn och charmig på något sätt när han är själv med oss två. Verkar riktigt suga in all uppmärksamhet. Det är bra, speciellt som han inte är särskillt kry.

Nu är syrran hans hemma igen, och stojar och busar. Skönt när det är livat hemma, det hör till numera. Imorgon är det fotboll VSK tar emot Arameiska Botkyrka på Swedbank Park och jag tror och hoppas på tre poäng. Viktigt nu då lagen i serien börjar delas upp i topp och botten, där ska VSK vara med och dra ifrån, skapa lite arbetsro inför uppehållet. Kunna samla kraft och avgöra serien under hösten.



Tv´n är fortfarande borta. Det har visserligen inte alls gått lång tid, men jag saknar den. Det ser helt sjukt ut nu i vår tv hörna. Det är något mycket vackert som fattas oss här hemma. Vi får hoppas på ett snabbt tillfrisknande och ett lyckligt sådant, så vi får behålla vår ögonsten hemma.

Jag tycker för övrigt om Eminems nya album Relapse, låten Beautiful i synnerhet. Äntligen är han tillbaka med lite nytt, vi hoppas starkt på mer från denna poet. Det tror jag definitivt på.  Mina barn tycker också om hans musik, det är bra. De gillar Bruce Springsteen också, vilket också är bra.

Jag tror att Piratpartiet kommer in i EU parlamentet, otroligt vilket magplask av alla etablerade partier att helt missa opinionen i dessa frågor, att inget parti tagit den sidan av debatten är helt oförklarligt. Iallafall för mig. Det är rent av anledning till att sparka kampanjgeneraler. Så många missade röster. Jag vet faktiskt inte om jag kan rösta på dem, står för något så mycket större egentigen, men samtidigt är EU valet så jädrans mycket pajas. Det är som att Sverige är kunskapens svarta hål vad gäller Europeiska unionen. Människor tror på riktigt att vi ska rösta antingen för eller emot EMU eller EU, det är liksom skrämmande. Vad är det för form av demokratiskt val? När ansvariga partier, valorganisationer, skolor, samhällsinstitut inte ens kan upplysa befolkningen ordentligt vad sjutton vi röstar om?
Skrämmande var ordet.
Var och en är ansvariga att själva ta reda på det? Möjligen, men vart får man den informationen? Opartisk sådan då, nere i valstugorna får man inget vettigt svar, där skulle man kunna få valet till att handla om just EMU eller vad sjutton som helst bara man vann lite röster. Kommunicera ut lite riktig info till folk som inte själva söker den, satsa lite pengar på reklam om EU och dess betydelse för våra lagar och vårt samhälle, i tillexempel reklamfinasierad tv, sådant som folk faktiskt tittar på.

Det vore skattepengar väl spenderade. Folkbildning i dess sanna anda.

Av just dessa anledningar får dessa marginalpartier en massa röster, okunskap röstar på idioti, svårare än så är det inte. Det största hotet mot rasister (Sverigedemokrater, nationaldemokrater osv) antimän (F!) enfrågepartier (Junilistan, Piratpartiet) är just kunskap. Hur påverkar det Sverige om jag röstar på dessa människor. Hur ser partigrupperna ut i EU, där moderater sammarbetar med rasister osv. Det är viktigt att upplysa om. Totalt misslyckande.

Jag blir mer än lovligt förbannad ibland, men så får det vara. Gjordes allting som jag ville så blev det bättre, svårt att inte hålla med, inte sant?

Kommentarer
Postat av: Jag!

Nej älskling!!! Du vet att det är sossarna vi röstar på den 7 juni.

Mys i soffa nu.



Puss

2009-05-23 @ 19:51:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0