Favorit i repris...

Vi kör en favorit i repris. Jimmie Åkesson partiledare i sverigedemokraterna i Aftonbladet.

"Hur kan du säga att fundamentalismen ökar, eller att Malmö kommer att få en muslimsk majoritet, när inte ens experterna kan det?

– Det är klart att man inte kan påstå att vi får en ökning, det är klart att det är svårt att göra befolkningsberäkningar, men om utvecklingen ser ut som den gör i dag är jag fullt övertygad om att det kan bli så.

– Det skulle kunna bli en majoritet isbjörnar också, rent hypotetiskt. Det kan man inte veta, säger Jimmie Åkesson"


Helt otroligt. En majoritet isbjörnar. Jag brukar tänka på dessa citat när jag är uttråkad eller ledsen, för då skrattar jag, men sen tänker jag på att denna man har 15000 i EU valet röstat på ska vara Sveriges representant i parlamentet och lika många skulle vilja se honom som statsminister. Då blir jag rädd. Isbjörnar, no shit!

Zlatan vann guldbollen idag. Ingen större överraskning, det vore bättre och hålla inne bolljäveln i tio år framöver eller hur länge han nu tänker hålla på. Ingen i det här landet håller hans nivå och det lär inte dyka upp någon i överskådlig framtid heller. Han saknar motstycke. Hoppas han fortsätter i landslaget och att Hamrén vågar bygga laget kring honom.

Nu ska jag sova och hoppas att natten läker sonens feber. Han sover oroligt, stackarn.


Kommentarer
Postat av: Hannah

Hej Fredrik! Hur mår du och familjen?

2009-11-18 @ 18:52:46
URL: http://mamaliciouz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0