Ett gott skratt förlänger livet - trots svininfluensa?

Äsch vilket tråkigt väder ute, blåsigt och regnigt. Roligare kunde det vara. Synd att älsklingen jobbar idag annars kunde vi åka och bada lite. Just nu vågar jag knappt åka själv, de är ju halvt galna båda två, springer åt två olika håll och försöker lyssna så lite de bara kan på mina uppmaningar. Men snart är de nog redo för äventyr med bara en förälder i badhuset.
Tänk att man kan vara så trött och segstartad på morgonen fast jag sovit närmare nio timmar inatt. Är det där problemet ligger? Att jag sovit lite för mycket. Igår kväll innan läggdags såg vi på College road trip med en personlig favorit i uppsättningen, Martin Lawrence. Den hade sina skratt, men var ganska tunn. Köpt för 99 kronor och vi fick vad vi betalade för. Måttlig underhållning helt enkelt.
Den 11 november släpps säsong fem av Grey´s anatomy. Givetvis har vi förbokat för att få hem den direkt. Den 9 december släpps säsong sex av Two and a half men. Den är också förbokad. Så nu har vi äntligen snart två av våra favoritserier igen. Jag ser speciellt fram emot den sistnämnda då det är svårt att hitta en så bra komediserie. Finns inga andra ute idag vad jag vet. Det finns några få oersättliga Vänner, Spin city, Frasier och two and a half men. Frasier strulade bolaget som ger ut skivorna med så där finns bara till säsong sex. Sju till elva finns inte med svenskt text. Tack för det! Vi har alltå köpt säsong 1-6 för runt 300 - 400kr styck och får inte fortsätta serien då vi vill ha med texten. Reducerat pris men det är inte alls lika intressant ändå. Spin City finns inte ens att få tag på i svensk version. Det finns någon importerad, men den är slut och inte så intressant. Vill ha en version släppt för den svenska marknaden. Kommer bolaget ut med den så kommer jag hänga på låsen för alla säsonger, det är ett som är säkert.

Den 13 september är det fotboll på Swedbank Park i Västerås, fri entré och Karlslund står för motståndet.


Jag är så trött och så mätt på svininfluensan. Att höra och läsa om den varenda dag. *Gäsp* Snart kan vi alla vaccinera oss helt gratis. Med läkemedel som blir godkänt rekordfort utan många av de sedvanliga testerna för man förmoda. Det sägs ju att tillverkarna får någon form av ansvarsfrihet för att komma ut med läkemedlet fortare. Längtar efter att få pumpa in det i min och mina barns kroppar.

I slutet av september planerar familjen att åka till Astrid Lindgens värld och besöka många av barnens favoriter. Pippi och Ronja är särskillt populära. Det ska bli kul och jag vågar lova att barnen kommer älska det. Dessutom kan vi förhoppningsvis bo hos barnens morfar och bara det är ju ett plus, riktigt kul för barnen. Usch, vågar man tänka så långt? Efter den helgen så börjar jag jobba igen. Det är väl helt okej, men jag trivs så bra hemma med barnen.


Kulpåhjul.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0