Ingenting

Nackspärren sitter alltjämt i, voltarensalva säger många ska hjälpa. Men jag härdar ut, som en riktig man(Jomenvisst). Var till läkaren igår, något som slår mig varje gång jag går dit (Inte alls ofta) är att ett besök varar ca 15-30 min beroende på vad det är för fel på mig. 10% av denna tid går till för undersökning och prata symtom. 40% till att skriva journal, sjukskrivning etc och hela 50% går åt till förmaningar, uppmaningar, gör si och gör så för att förebygga.
Roligast blir det när man uppsöker för svullen hals, och ja, det gör man om arbetsgivaren kräver sjukintyg från första dagen. Förmaningen då brukar kunna vara att använda halsduk, no shit sherlock. Tur att du är läkare, då vet man så mycket. Borde repliken vara.

Läkare är annars ett kul släkte, ett riktigt glassigt yrke. Man kan jobba på dagen, som familjeläkare eller kirurg eller vad man nu är och sedan går man hem från jobet, käkar middag med familjen, inte sällan oxfilé. När man sedan går och lägger sig så kan man ha jour, dvs finnas till hands OM någon skulle avlida och behöver dödsförklaras exempelvis. För det så drar man in någon tusenlapp i timmen, när man sover. Fantastiskt yrke!

Fotbollsmässigt leker livet, Arsenal slog Liverpool och drömmen lever trots förluster mot både United och Chelsea. Jag tror inte på serieseger, men det gör inget. Alla vet att det är lite mellanår för Gunners nu, vi laddar om. Det blir en jädra skottlossning framöver, är det något Wenger kan så är det att bygga långsiktigt.
VSK lider fortfarande organisatoriskt, en röra det där och hur sjutton man ska få ihop en styrelse som kan ge klubben förutsättningar att gå framåt förstår jag inte. Men det visar sig i slutet på månaden.
Truppen däremot verkar ha det gott, enligt vad man hör. Lovande inför säsongen och jag hoppas på lite framgångar i år. Framgångarna slutade i samma stund som Hans "Hansken" Johansson fick kicken. Dessutom började VSK spela mycket sämre, förhoppningarna ligger på i år.
Jag hoppas Temesgen Berhane äntligen får utdelning på sin talang och visa att han faktiskt är stans bästa fotbollsspelare. För det är han, när han vill.

Nu är vi äntligen av med comhems bredband snart, dyrt och långsamt. Äntligen stadsnätet och lite företagskonkurrens som pressar mina kostnader.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0