Kvinnor kan INTE ta riktig smärta

Det börjar lätta upp i nacken, lite mer rörlig men får fruktansvärda och outhärdliga smärtor i vissa rörelser. Manligt värre funkar, härda ut är vad vi är bra på. Och ni tjejer snackar om att föda barn, ni skulle känna på en ordentlig nackspärr! Bortklemade kvinnor som inte vet vad riktig smärta innebär. 

Ikväll är det melodifestivalen, jag var inte alls imponerad förra veckan, eller jo, lite impad blev man ju av att Dolph inte gjorde bort sig med micken och trots allt var ganska rörlig i dansen. Men låtarna i tävlingen lämnade mycket att önska. Det enda bra, raplåten, gick inte ens vidare. Lyssnade på järnbruden, ni vet hon med en gipsarm i metall, där kan vi snacka smärta för öronen och ögonen, what the hell? Hoppas denna vecka blir mer njutbar. Barnen har sovit middag idag och ska sjunga och dansa med oss här hemma ikväll, det blir skoj som alltid med lite lördagsgodis.

Imorgon, OM nacken tillåter blir det en sväng fotboll på Swedbank Park. VSK ska möta VIK i en träningsmatch och kommer matcha A-laget, tänkte masa mig ner med barnen och syster. Ta lite kort. Kul med fotboll på gräs så här i snörika februari, konstgräs är verkligen bra i många lägen.
VSK:s lokala konkurrent kerburan har förstärkt sin trupp med Mattias Mete, han fanns i deras trupp även förra säsongen, men lämnade under sommarens transferfönster i en utdragen och märklig soppa. Hur länge stannar han denna gång och kommer han prestera? Tror jag ska kika på någon av deras träningsmatcher också, alltid kul med fotboll. Syrianska vann förövrigt in träningsmatch idag då Carlstad United kom på besök med 1-0 efter mål av gamla VSK spelaren Dennis Hansson.

Idag har jag sett på Inglorious Basterds. Första gången sedan bio besöket och filmen håller verkligen världsklass. Otroligt bra.

Jag trivs så oerhört bra i min nya lägenhet, och äntligen är vi klara med den gamla. Så den kan dra åt helvete nu, vi bor finare, lyxigare, bättre, trevligare, närmre, coolare. Ja, helt enkelt bättre, mycket bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0