Melodier om maskar i badhus?

Veckans dos av melodifestival är över och nog blev det en skräll allt, en bra sådan. Visst trodde även jag att Darin skulle vinna kvällens tävling ganska enkelt, tätt följd av Alcazar. Men så blev det alltså inte. Vi skickade Timoteij som vinnare till globen och det tycker jag var kul. Inte min favorit men helt klart ett bra bidrag. Det som dock är tråkigt är att som vanligt när något svenskt vinner så görs det om och förpackas i en engelsktalande popskrud. Om Timoteij tar hela baletten hoppas jag låten får vara precis som den är.
Min favorit var annars Getty, vilken utstrålning mannen hade på scen, och vilken dans! Förstod inte ett jota av vad han sjöng men jag röstade, två gånger! Underbart att ett så bra framträdande fick mer röster än en utsliten Elin Lanto. Tråkigt och fantasilöst.

Min sambo gjorde mig uppmärksam på den här artikeln i aftonbladet. Snuskigt! Maskar i favoritbadhuset. Å andra sidan så har de förmodligen funnits där länge och de har aldrig stört mig, men lita på att jag kommer se mig för när jag badar i framtiden.

Arsenal vann idag, missade matchen då jag var ouppmärksam på tiden, så när jag äntligen lade mig i soffan för att njuta av den halva halvleken som återstod av matchen så somnade jag när Arsenal gör 2-0 målet. Äh, vilken miss! Men vi vann i alla fall, och United torskade. Bara bra.
På tisdag är det kvartsfinal nummer ett i bandyslutspelet, jag kommer absolut vara där. Och jag kommer skrika så det hörs till studenternas där jag gärna upplever ett nytt SM guld.
VLT fortsätter att vara sämre än de borde. Världens största sport, fotboll borde rimligtvis vara välbevakat i lokaltidningen även om vi nu inte har lag i direkt världsklass här. Jocke Lander drev en utmärkt fotbollsblogg på deras sajt, tills han märkligt nog blev uppsagd. Däreter rullade inläggen runt på olika medarbetare, mest Kevin Johansson, men den bloggen höll undermålig kvalité dessutom uppdaterades den oerhört sällan.
Nu finns ingen blogg alls om fotboll och enligt Magnus Jähresten som är sportchef på VLT har de en förhoppning om att komma igång till säsongen börjar. Dåligt, som vanligt får man nästan säga.

Timoteij, ja låten funkar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0