Juni 3, 2010

Lugn och fin dag, som sig bör. Imorgon börjar allvaret igen, två nattpass i helgen. Å andra sidan är det lungt efter det, ledig söndag samt måndag. Tisdag och onsdag nästa vecka spenderas i Kungsör på fortsättningen i facklig grundkurs utbildningen för Unionen. Den första kursen var riktigt bra och jag hoppas att nummer två är lika givande.
Snart semester, rycker fram med stormsteg. Har mina fyra veckor i Juli. En härlig månad att ha semester på. Hoppas vi sannerligen. Klart är att det blir en vecka neråt Oskarshamn, med Astrid Lindgrens värld någon dag, kanske Ölands djurpark en annan. Det är sambons pappa som bor där. Det blir förmodligen hel del badande i Ängelsberg också. Där undertecknads mor bor. Lungt och skönt som sagt.

Idag blir det ingen träning. Var nere både igår och i tisdags. Jag och sambo drar iväg och knallar milen på Björnön dagen till ära istället. Härligt väder nu. Äntligen, efter en sådan hård vinter. Å andra sidan föredrar jag absolut årets vinter i jämförelse med året innan. Mycket med snö och riktigt kallt är receptet för att riktigt längta efter varm och underbar sommar.

På söndag spelar VSK hemma på Swedbank Park mot Arameiska Syrianska. Det är fri entré och VSK spelar just nu riktigt bra fotboll. Brukar du inte gå så gå på söndag och se själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0