Juni 5, 2010

Det är inte en ultimat situation att vakna klockan 12 när jag gick och lade mig klockan 08 på morgonen, i alla fall inte om man som jag ska jobba en ytterligare natt. Pust och stånk, hoppas jag kan sova lite mer i eftermiddag/kväll. Annars är jag rädd att jag är förlorad i natt. Så varmt och sova nu, helskotta. Å andra sidan vaknade jag med två (!!!) duntäcken på mig, räcker på sin allra höjd med ett.

Jag läste in insändare idag i VLT, den finns tyvärr inte återgiven på webben, men det var Anna Wallén, riksdagskandidat för Socialdemokraterna samt Mikael Vilbaste, riksdagskandidat för Miljöpartiet som hade skrivit den. Den handlade om miljö och bränsle, så långt allt väl. Det komiska börjar när man ser ett steg längre, båda dessa sitter och har gjort så sedan förra valet, i kommunfullmäktige, där har båda dessa argumenterat mot varandra i fyra år, miljöpartiet är en del av högeralliansen i Västerås.
Mikael Vilbaste är alltså en del av samma högerallians han ger en känga i insändaren. Det är pinsamt och Miljöpartiet i Västerås är en hög med parodi. En röst på Miljöpartiet lokalt, är en röst på högeralliansen, glöm aldrig det! Inte snyggt av Vilbaste och hans partivänner i Västerås att försöka lura väljarna. Lika märkligt är det att Socialdemokraterna sammarbetar med Miljöpartiet lokalt utan att kräva svar. Men det kanske finns en tanke där? Dags att kommunicera den, den är i alla fall inte tydlig för mig. Miljöpartiet måste ge väljarna svar!




Lite ledsamt kunde jag konstatera att två fågelungar gått bort under natten, de låg strax utanför arbetsplatsen som en påminnelse om hur grym naturen är. Två fågelungar dör och genast är myror och andra kryp där och festar. Det var inte alls en vacker syn. Tänk att man är så blödig.

Undrar just om vädret blir kanon idag? Ska man ta sig en vända eller två i skogen tro. Det lutar lite åt det.

Drop the world låter extremt bra just nu. Fantastisk! 

I VLT beskriver Syrianskas sportchef Zeki Turan att SIF siktar mot superettan eftersom man har häng på toppen. Om Syrianska efter halva serien är spelad så kommer man att vära för att ha chans att nå vidare. Han vill dock inte uppge på vilka positioner eftersom det inte är schysst mot killarna i laget. Hur tänker man då? Nu går väl alla i laget på och funderar om man duger eller inte. Något topphäng lär Kerburan inte ha efter halva serien ändå, så bra är de inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0