Bästa mötesplatsen vinner med gemensam styrka!

Jag är nyligen hemkommen från nattjobb. En liten parantes är ju att jag inte lyckades sova mellan förmiddagspasset och nattpasset, så jag har varit vaken en sådär 26 timmar nu. Men hjärnan funkar och har så gjort hela natten, otroligt nog. Har två nattpass kvar denna vecka, i natt och den underbara lördagsnatten som tack vare sommartid blir en timme kortare. Värre var det sist, då fick jag vackert sitta kvar en timme extra bara för att latmaskarna på morgonen skulle få sova en timme extra.

VSK fotboll tar hjälp av VSK bandy för att lösa sin ekonomiska kris, lite utbildning med andra ord i hur bandyn jobbar. Det är väl på tiden att vår mest välskötta förening kan hjälpa den alltid eftersatte. Skönt att man är medveten om sina brister, det är ett got tecken.

Anders Carlsson, förre ordföranden, har startat en ny VSK sida, VSK Fanzine och det ska bli intressant att följa. Även hans blogg har flyttat dit. Han har mycket intressant att säga för en fotbollsintreserad, dessutom gör han ett riktigt fint arbete med videoklippen med VSK.

Fredrik Jireteg, som tyvärr hoppat av sitt uppdrag som kassör i VSK har ju också en blogg. Hans fru gör en solidarisk handling och försöker att starta upp en möteplats för människor med funktionshinder i åldrarna 15-25år. Det är lovvärt så in och rösta på förslaget på Gemensam styrka och ge det en skjuts! Det gör jag.

Nä, nu funderar jag starkt på att gå och lägga mig, men hur sover man när de förbereder nybyggen alldeles utanför? Det är den stora frågan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0