Biokväll

Ännu en dag som flyter på. Vardag som vardag är mest. Just nu lagas det mat åt barnen och vi vuxna har hunnit med att träna som sig bör. Imorgon börjar alla påskförberedelser för de flesta får man förmoda. En annan börjar sitt påskarbete imorgon eftermiddag och sedan kör jag hela påsken med en avslutande natt på tisdag.

VSK påbörjade svenska cupen igår och bortaslog IK Frej med 4-0. Alldeles lysande och nu väntar IFK Norrköping hemma på parken. Tyvärr så arbetar jag då, men man kanske kan fixa och trixa så man hinner med fotbollen? Vi får hoppas det.

Igår såg vi på filmen Funny people med Adam Sandler och överraskande och förtjusande nog Eminem även om han bara hade en liten roll som sig själv. Skoj var det.
Filmen var bra, den är klassificerad som komedi, men jag tycker nog mer det var en dramakomedi. En film som lät oss se en framgångsrik man som kastat bort sin familj, vänner och allt det sociala för att nå framgång och rikedom. Han slarvade bort den enda kvinna han någonsin älskat och ersatt med engångsligg. Framgångens baksida ur ett komiskt perspektiv med Sandler i högform. Helt klar sevärd!
IKväll blir det bio, The Bounty hunter, vi får se vad den har att bjuda på, men ett par uppriktiga skratt är vad jag förväntar mig i alla fall.

Nu har jag gjort klar med pensionssparande, mindre summa inledningsvis och det räcker gott. Nu är det påbörjat i alla fall, summan får öka vartefter jag blir äldre. Snacka vuxenpoäng. Känns surrealistiskt att man funderar över pensionssparande när man känner sig som arton. Men värt det är det absolut.
Ikväll spelar Arsenal - Barcelona och jag missar såklart matchen. Men nästa säsong, då jävlar. Både PL och CL på Viasat, då är det jag som bytt sportleverantör.


Kommentarer
Postat av: Eklund

Speldatum är inte definitivt fastställt för VSK.



21 april är för alla berörda klubbar preliminärt.

2010-03-31 @ 18:44:42
URL: http://vskfotboll.nu
Postat av: Fredrik

Ah, bra Eklund, tackar för förtydligandet! Nu blir jag förhoppningsfull.

2010-04-01 @ 11:02:53
URL: http://faderfredrik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0