Dagens fundering

Nyss hemkommen från arbetet. Har funderat idag kring politikers tillvaro. Det är en riktig sandlåda de lever i där uppe. Allt handlar om att ta så många och billiga politiska poäng det går. Jag vet hur de tänker. Bodström kräver Asks avgång för att hon vill tämja på rättssäkerheten vad gäller misstanke mot sexbrott. Helt rätt, hon gjorde en riktig miss och hennes förtroende som justitieminister bör vara förverkat. Till och med borgerliga röster har höjts av samma anledning. Men Bodström då? Som tog fram en hel del lagar, bland annat buggningslagen, som på exakt samma sätt sätter rättssäkerheten ur spel. Då kunde man minsann sitta kvar, och inte bara det, man kan moralisera över andra som gör samma misstag.
Skojigt är det, när man följer spelet på håll. Bodström kanske rent av tog förslaget personligt? Vad vet jag, värre saker har jag sett politiker och fackliga personer pyssla med på utlandsresor exempelvis.

Det var dagens fundering det, annars flyter vardagen på. Ikväll vilar jag, men imorgon tränar jag igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0