Sköna tisdag

Barnen är på väg hem, middag redan fixad och jag passar på att skriva en snabbis här. Ikväll blir det som sagt bio, Green Zone, men jag förväntar mig inte samma upplevelse som jag fick när jag såg Inglorious Basterds, det är ju en av de bäst gjorda filmerna i nutidshistorien.
Matt Damon är bra, gillar många av hans filmer. Will Hunting, Bourne filmerna, Talanted mr Ripley för att nämna några. Will Hunting är en sådan film som hänger med, en film man gärna ser fler gånger.

Idag har vädret varit omständigt, först snö och sedan regn. Inte för att det gör mig något om det regnar, får gärna spola bort lite vinter nu. Mitt i det mindre roliga vädret har jag och sambo tränat. Otroligt effektivt och målmedvetet, som hela den här satsningen, känns bra.

Efter att jag känt en viss besvikelse över att Canal + har förlorat Premier League känner jag nu med lite distans att det ta mig sjuttsingen är det bästa som hänt! Jag har länge bävat att behöva ha båda sportkanalerna för att komma över den bästa fotbollen och nu när de förs samman behöver jag inte välja. Hej då! Säger jag till Canal+ Sport, och Välkommen! Säger jag till Viasat sport. Så enkelt blir det, konsekvensen att jag missar allsvenska kan jag verkligen leva med. Kan leva utan La liga också. Fast å andra sidan kanske det blir så i framtiden att jag dubbelkör, och plockar in Canal+ Sport som slarvat bort det finaste i fotbollseuropa, förutom CL då.

Badhuset med barnen? På tiden tror jag, det vär länge sedan vi var där nu. De har ju sååå kul. Otroligt uppfriskande att se.

Ett tips för er stackare som inte vet om det, i dagsläget kan man gå in på skatteverket här och logga in med e-legitimation som du enkelt får via din internetbank. Du kan sedan göra en preliminär skatteuträkning, dvs se hur mycket du får tillbaka eller om du har otur, hur mycket du får betala. Det är en tjänst som funnit ett par år och det är superkul, om man nu inte ser fram emot att deklarationspappren kommer hem varje år.
Det finns säkert sådana också.

Jag ska börja pensionsspara, hör på den! Sätter igång nästa månad, inte motiverad denna. Börjar med småsummor och ökar gradvis, hört att det ska vara bra. Det allra bästa är att min bank, SEB, kontrar med min engångsinsättning på upp till femhundralappen, dvs sätter jag in 500 så gör även SEB det. Då har jag tusenlappen som grundplåt. Inte illa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0