Snuskig ungdom

Aftonbladet visar på arbetsgivarnas stora bluff i denna artikel, och tonläget går igen, inte bara i industrin utan även bland handels och tjänstemanna förbunden. Unionen som jag är medlem i har samma problem.
Arbetsgivarna vill gärna skylla på den stora finanskrisen och mana arbetstagare samt organisationer att samlas kring krisen och hjälpa företagen ur den mörka och svåra tiden som nu är. Problemet är då när företag efter företag fortätter att göra storvinster med höga aktieutdelningar och VD bonusar till följd, att trovärdigheten totalt utholkas. Det ser naturligtvis helt orimligt ut.

Att vädja till arbetstagaren som faktist har en stor del i företagets vinst är fult och gement. Affärerna sänker inte priser i kristider för konsmenterna, elpriserna blir inte billigare, snarare tvärtom. Ge oss påökt och sätt fart på Sverige!

Skabb sprids bland tonåringar i landet. Ovanligt förr, men vanligt nu. Är det inte så i allmänhet, att tonåringar är snuskigare nu än på min tid? Jag tror det, mer stillasittande, duschar mer sällan. Inte alls kontigt egentligen. Dessutom knarkar tjejerna och unga föräldrar röker inne och bland sina barn, till och med när de är gravida.
The seventies is back!

Jag har en sjuk son hemma som sover just nu och en trött dotter som fått stå ut med den sjuka sonens utbrott en hel natt tillsamman med pappa som sover. Familjen trött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0