Svennis ligger i Afrika, Reinfeldt tappar slipsen

Jobb, jobb, jobb. Nu har jag äntligen en ledig dag imorgon. Skönt! En sväng idag till busborgen, syrran och hennes kompis gjorde grovjobbet sedan vart det jag och sambo som fick ta till hornen i pannan och hämta hem barnen därifrån, populärt! Fast det är klart, vi tog en sväng i rutchkanan innan. Till min stora förtjusning.

VSK har åkt ur bandyns SM slutspel, igår gjorde det andra finallaget från förra säsongen Mästarna sällskap, alltså Edsbyn som något oväntat åkte ut mot Villa. Trodde faktiskt inte det. Däremot trodde jag nog att Edsbyn skulle få det svårt mot Hammarby som jag tror blir tvåa i år (igen). Vad är det nu, sju sm finaler utan guld? Hoppas jag slipper äta upp orden i slutet av mars. Jag tror Villa ger Hammarby en ordentlig match, men faller i femte och sista. Hammarby till final mot Sandviken som får en relativt enkel resa mot Bollnäs, vinner med 3-0 eller 3-1 i matcher. Sandviken vinner SM guld, Hammarby fortsätter som ständig tvåa och Villa och Bollnäs får vara otroligt nöjda med årets slutspel.

Nu längtar vi efter fotbollen istället, VSK premiärspelar mot Dalkurd borta på Domnarsvallen den 17 april, då sparkar det äntligen igång igen. Passionen och lidelsen (?) tar över ett par månader framöver. Vi får se vart det leder, som alltid tror jag på stordåd och avancemang. Det är lite lustigt för jag har inte haft rätt på den punkten sedan 96 då VSK sist vann sin serie. Ändå fortsätter jag hoppas. Dåraktigt?

I annan sportväg noteras denna artikel på sportbladet, Svennis aktuell som förbundskapten för Elfenbenskusten. Nu ska man vara försiktig med spekulationer, å andra sidan avfärdade jag Lagerbäck till Nigeria som ett lustigt påhitt. I Afrika finns en otroligt stor potential fotbollsmässigt. Jag förstår Lagerbäck när han säger att Nigeria har större potential än Sverige, det är ju sant. Vi har en Zlatan och knappast förutsättningar för tio till. Det har Nigeria, talangen är större i spelarna, fysiken bättre. Varför inte hoppa på ett sådant stort och lovande framtidsprojekt. Enda nackdelen är att Nigeria byter förbundskapten väldigt ofta, de verkar inte vara ute efter långsiktiga resultat utan vill optimera på kortsiktig frist. Det är inte Lagerbäcks styrka.
Svennis, vad ska man säga. En cirkus kring honom nu för tiden. Det kanske är slut nu? Pensionera dig i Afrika, lev gott på en fet lön, talangfull fotboll och afrikanska kvinnor. Men vilken resa karln har haft. Vilken fotbolls resa!

Jag såg någon notis på aftonbladet.se om att moderaterna har förbjudit slipsar och pärlhalsband på sina företrädare. Jovisst! För det är slipsen som gör snobben? Löjligt, ingen ska väl inbilla sig för en sekund att Reinfeldt har en aning om de mindre lyckligt lottades situation bara för att han slänger av sig slipsen.

Idag på stan i Västerås hade Marie Picasso sin audition inför körslaget. Det var en lång ringlande kö och jag som inte hade en aning om att det var audition frågade sambon om toalett kön verkligen var så lång, till saken hör att där fanns en toalett. Men att så många väntade på samma toalett på stan verkade ju bara korkat. Finns ju massvis att gå på om nöden tränger på.
Det var som sagt en lång kö av hoppfulla, sjungande, fula, mindre fula, gamla, unga, tråkiga och lustiga karaktärer som väntade på starten. Jag kikade lite och fnissade åt konstgjorda applåder inför tv kameror, spontansång som lät urusel och gammal damkör som sjung förbannat roligt. Jag kommer nog kolla, mest för skrattens skull. Efter auditions tappar alla sådana här program sin lockelse. Det är där underhållningen finns.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

hoppas du haft en bra dag:)



föresten, jag har dig på min bloglovin.. gjorde ju en bloggpaus för ett tag sen så undrar om du fortfarande har kvar mig?:) Annars får du gärna lägga till mig igen om du tkr min blogg är intressant:D

2010-03-05 @ 23:44:26
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Alexandra

sv: HAHA, jag kan förklare.. du tar pizzan, delar den i 4 bitar, sen viker du ihop bitarna och trycker i dig:D och hoppas på att inte spilla hihi(A)



okej kul.. tack:D

2010-03-06 @ 08:54:02
URL: http://vadfanskajagheta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0