Bendtner Usch och fy!

Okej, det blev ingen fotboll ikväll, men jag vek mig inte. Det var en förhandlingsfråga. Jag valde såklart att se på Arsenal - Burnley klockan 16 istället och spolade tanken på La liga, mitt intresse ligger främst i England.
Matchen slutade 3-1 och blev onödigt spännande. Niklas "träben" Bendtner lyckades missa inte mindre än fem frilägen, samt en del skott. Jag gillar inte han, och efter Wengers beslut att plocka ut honom efter 70 minuter blev jag glad. Vi fick in en anfallare (Eduardo) och Burnley förlorade kvällens bästa försvarare (Bendtner).
Tyvärr vann united sin match, horribelt av Vokes att missa öppet mål sådär i en sådan viktig match. Men killen har samma potential som Bendtner. Det är solklart. Tänk er Bendtner och Vokes i samma lag i ett 4-4-2 system. Haha, skulle förmodligen åka ur serie efter serie, noll i målproduktion.
Zlatan blev utvisad i sin match såg jag. Hade varit intressant att se.

Dagens roligaste står Dagens media för. Robert Laul gjorde ett helsikes roligt inslag till sitt webb tv program Laul calling. Det var skämtsamt ett uppslag som imiterade efterlyst med Hasse Aro tillsammans med Laul som utklädd polis. Dagens media konsulterade en åklagare vid namn Carl Bergström som på fullt allvar verkar vilja fälla Laul för att ha utgivit sig för att vara polis och därmed brutit mot lagen.
Dummaste jag läst, det var ett humoristiskt inslag till ett tv program. Hur kan någon endaste vettig människa tro att det var på riktigt? Carl Bergström verkar inte vara den skarpaste åklagaren i landet om man säger så.
Här är artikeln. Om det nu är ett brott, har jag sett betydligt värre saker i filmer och annan media (humorprogram) som borde göra att de inblandade borde svettas floder.

Förmiddag på jobbet imorgon. Söndag förmiddagar brukar vara lungt fram till 11 någonstans, den brukar det ta fart. Men det är en seg historia tills dess.

VSK spelade idag mot Sylvia hemma. Var inte ner faktiskt och enligt raporterna både imponerade VSK samt oroade. Oroade för att de mestadels spelade dåligt, imponerade för att de vann trots att de spelade dåligt. Det är ingen dålig styrka och något man ska ta med sig. Nog så viktigt i seriespelet.

Dags att sova, utvilad till jobbet är skönt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0