Ledig!

Äntligen ledig! Nu är jag ledig lördag, söndag och måndag, sen åker jag iväg på en facklig utbildning tisdag och onsdag. Inget reelt arbete innan fredag med andra ord. Känns helt okej.
Sambo jobbar idag så jag och barnen får underhålla oss själva största delen av dagen. Frukost nu och så blir det förmodligen någon sväng till lekparken i detta usch väder. Faktum är att det bara är jag som bryr mig om vädret, och det räknas visst inte.

Jag somnade alldeles för tidigt igår, strax efter 21, hur nu det var möjligt. Men jag var trött och barnen sov, inte mycket att göra med andra ord. Dagarna blir ju så väldigt långa för mig också. Jag går upp och hjälper Johanna tidigt varje morgon, sedan kan jag jobba till 22. Inte så bra egentligen.

Igår invigde Mimer husbygget alldeles bredvid vårt hus, visserligen har de hållt på några veckor, men invigningen av bygget var alltså igår. Det var en lustig syn, där står en massa medelålders herrar och damer och känner sig nöjda över att man förstör en tennisplan och stor fotbollsplan/skridskoplan för alla barn på Pettersberg. Fantastiskt bra jobbat Mimer och Västerås stad! Det var just planen jag var mest nöjd med när vi flyttade in, såg fram emot att få leka med barnen där året runt, den illusionen levde bara några veckor innan bygget började.

Äh, om man skulle ta sig ut med barnen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0