Rocky!

Jag blir vild! Har säkert tusenlappen dvd filmer hemma. Just ikväll är jag något helt fantastiskt sugen på att se Rocky och jag har de fem första filmerna i en box hemma. Naturligtvis är det så att Rocky är det enda som duger och det enda jag inte hittar. Vild som sagt.
Det är något med Rocky filmerna som fängslar, kanske är det att han på något sätt alltid i alla avseenden är uträknad men kommer igen. Bra är filmerna och jag gillar alla skarpt men har sett femman minst. Trean mest.

Familjen sover, bara en annan uppe. Funderat på att ta mig en promenad, men det har jag slutat fundera på. Ikväll vill jag bara sitta och ta det lungt, det blev en bit över 13000 steg idag ändå. Det får duga, målet är ju 10000 om dagen, ligger en bra bit över det varje dag. Imorgon blir det träning och ytterligare steg. När jag tränar i 30 minuter, precis så länge som jag kör på Itrim, så får jag i korpentävlingen Steg! tillgodoräkna mig ytterligare 2700 steg på slutsumman. Så de dagar jag tränar brukar bli extra stegrika.

Vafan, ska jag en film eller? Beslutsångest nummer större, kanske nöja mig med att skriva här, kolla lite på aftonbladet och facebook? Hårda beslut som kräver sin man.

Rocky! Rocky! Rocky! Rocky! Rocky! Rocky!

När vi ändå är på ämnet film. Såg Sagan om de två tornen häromdagen, så nu har jag återupplevt två av filmerna i trilogin om härskarringen, en återstår och den ska ses på måndag, som en förfest till matchen på kvällen. Sen har jag sett alla på Blu-ray. Då återstår bara mina drömmars hemmabio ljud till tv´n så ska jag köra en omgång till. Definitivt och absolut. Kanske rent av ett maraton? Skicka iväg sambo och barn i minst 12 timmar så man kan njuta av lite extra material också. Det bestämmer vi. Men som sagt, först och främst ska det handlas ett riktigt bra hemmabiosystem, gärna ett som stödjer HD, men 5.1 duger det också.

Ooops, Donny Darko på SVT2 ikväll, jag tar den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0